Novotný si postěžoval na české a slovenské bojovníky, nechtějí dělat show

Novotný si postěžoval na české a slovenské bojovníky, nechtějí dělat show Patrik Kincl si po vítězství nad Vémolou začal domlouvat další zápas | zdroj: FOTO: Se svolením Oktagon MMA

Prodávat MMA zápasy, to není jen tak. Promotér Ondřej Novotný si postěžoval, že s některými bojovníky je v tomto směru těžké spolupracovat.

Ondřej Novotný se ve světě bojových sportů pohybuje už dlouhá léta. Komentoval přenosy boxu i K-1, moderoval turnaje v dobách, kdy do hal chodil víceméně jen úzký okruh nadšenců. Nakonec se stal i promotérem a společně s Palem Nerudou pomohli z MMA během pár let udělat doslova masovou záležitost. Viděli jsme to koneckonců i teď o víkendu, kdy se jim opět povedlo naplnit pražskou O2 arenu.

Zatímco startovky prvních akcí OKTAGONu byly složeny takřka výhradně z českých a slovenských bojovníků, dnes je trend opačný. Organizace zkrátka přerostla hranice a na turnajích vídáme čím dál víc zahraničních fighterů. A očividně nejde jen o nutnou strategii, jak uspět na dalších trzích. Novotný si totiž v Podcastu bez jména na domácí bojovníky postěžoval, když moderátor Vladimír Kadlec, který je zároveň promotérem GCF, nadhodil, že je dnes v MMA důležitá show a někteří zápasníci to pořád nechápou.

"To je největší trabl s českýma a slovenskýma bojovníkama všeobecně, že jakoby nechápou, že to je showbyznys. And there is no business without showbusiness (bez showbyznysu není žádný byznys)," přitakal Novotný a na konkrétním příkladu ukázal, jak se jeho promotérská vize rozchází s přístupem některých bojovníků.

"Takže oni tu show – já nebudu… Filip Macek, to bys ho zabil prostě. Frajer ti řekne, kolik chce peněz, a pak není schopnej udělat nic. Já ho mám fakt rád, fakt jsem se o něj staral, dal jsem mu spoustu šancí a tak dál. A to není pomlouvání, ale prostě on a typy jemu podobný, to by ses prostě střelil do nohy s těma klukama. Říkám: a co jako čekáš? Vždycky přijdou manažeři nebo trenéři a chtějí víc peněz a já říkám – a za co jako? Tohle není dop***e fotbal, tady nestačí dát 30 gólů za sezónu, a pak o tobě neví svět."

Právě Macek je jasná ukázka toho, že trashtalk zkrátka není pro každého. Bylo vidět, že když do něj na tiskové konferenci pálil šampion Jonas Magard, nebylo mu to vůbec příjemné a slovním přestřelkám se chtěl raději vyhnout. Není divu, že tedy nejspíš i s přihlédnutím k tlaku ze shora nakonec odešel do prestižní polské KSW, která na prezentaci bojovníků tolik netlačí.

Šéf Oktagonu to ale vidí pragmaticky. "Vždycky to bude tak, že můžeš být fantastickej bojovník, ale nikdy se nedostaneš k takovým penězům, jako když seš hodně dobrej bojovník a k tomu máš tu hubu. Nebo jako průměrnej bojovník jako je Baba Jaga a k tomu máš tu hubu. Prostě to tak je a říká ti to John Kavanagh (trenér Conora McGregora), to neříká Novotný. On říká: Chceš dělat MMA jako sport? Fajn, buď amatér. Chceš být profík? Tak dělej showbyznys. To není můj výmysl nebo kohokoliv jinýho. A tady se musíš hádat o každý storíčko s lidma a tak dál."

Je samozřejmě jasné, že promotéři potřebují hvězdy, které zaujmou diváky a pomohou jim vypromovat zápasy. Trashtalk je zkratka, jak toho docílit. Ne každý je ale extrovert, kterému takováto prezentace sedne. Pro bojovníky je to navíc dvousečná zbraň, protože jim fanoušci v případě porážky či nezajímavého výkonu dají předzápasová slova sežrat i s úroky. A ruku na srdce, průběh nejvyhrocenějších zápasů často zklame. Vždyť vzpomeňme třeba na boxerský duel Vémoly s Marpem nebo i jeho souboj s Kinclem. 

Na druhou stranu si popularitu u fanoušků dokážou získat bez zbytečných řečí i bojovníci, kteří v kleci předvádějí atraktivní výkony. V Oktagonu bychom to mohli říct třeba o Christianu Jungwirthovi, Miroslavu Brožovi a mnohých dalších. Podobně si popularitu získal i Jiří Procházka, kterým teď prý někteří zápasníci argumentují, když se vedení snaží vysvětlit, proč se nechtějí pouštět do sebevědomých prohlášení a rýt do soupeřů.

"No a Jirka Procházka. Co Jirka Procházka? Tak on to přece dokázal jako pokornej a jako to," přiblížil Novotný, s jakým argumentem bojovníci často vyrukují. "Říkám – Jirka Procházka je role model, jedinej na světě, trvalo mu to 12 let. Ta cesta je naprosto neopakovatelná a jedinečná a vy doprdele nejste Jirka Procházka. Pro Jirku Procházku je přesně jedno místo na světě a to je plný. Takže už se necpi na to místo, není už tam dopr***e prostor. Na špičce tý hory je tak málo místa a on tam balancuje, že se tam nevejdeš."

Podle šéfa Oktagonu navíc i "BJP" pochopil, že se musí nějak prodat. "Já jsem s ním měl předtím o tom hodně rozhovorů. Dneska už prodává, jede jako pila. Na svý poměry i na ty světový. Angličtinu, dělá show, postaví se s tím Jamahalem (šampion polotěžké váhy), řekne něco, reaguje na videa. Protože pochopil, že ty peníze tě prostě dělají šťastným a jsou potřeba v tom životě."

Je nutno dodat, že i pro nás sportovní pisálky jsou příběhy důležité. A většina hvězd to moc dobře ví, proto je o nich slyšet i ve chvíli, kdy nemají domluven žádný zápas nebo jsou zranění. Uvědomuje si to Conor McGregor, Tyson Fury i Khamzat Chimaev. Zároveň je ale smutné vidět, když ze sebe někdo dělá na sílu kašpárka jen proto, aby vydělával víc. Nejsmutnějším příkladem je asi Colby Covington, který se vžil do role hlavního záporáka UFC, aby si tam udržel místo. Přitom jde o velmi kvalitního zápasníka. Je tedy fajn, že stále existují promotéři, kteří upřednostňují sportovní výkony, byť není o jejich zápasnících třeba tolik slyšet a znají je jen zapálení fanoušci.

Zdroje:  PBN - Podcast bez názvu

Nejnovější články